اخبار و مقالات صنعتی

بررسی جدیدترین شیوه های موفقیت در صنعت ایران

اخبار و مقالات صنعتی

بررسی جدیدترین شیوه های موفقیت در صنعت ایران

تجهیزات مورد نیاز کارخانه شن و ماسه

منابع طبیعی شن و ماسه در سرتاسر جهان به دلیل هزینه استخراج یا حمل و نقل و محدودیت‌های زیست محیطی رو به اتمام است؛ از سمت دیگر تقاضا برای شن و ماسه رو به افزایش بوده و صنایع زیادی به شن و ماسه نیاز دارند تا بتوانند محصولات خود را تولید کنند. تقاضای بالا منجر به استفاده بیشتر از شن و ماسه مصنوعی شده است که این شن و ماسه‌ها در کارخانه‌ها تولید می‌شوند.

چرا تولید شن و ماسه مصنوعی یک تجارت سودآور است؟

شن و ماسه مصنوعی از خرد کردن سنگ‌های استخراج شده از معادن به وجود می‌آید. برای کاهش اندازه سنگ‌ها از یک سری سنگ شکن استفاده می‌کنند که این سنگ‌ها وظیفه خردایش سنگ‌های معدنی را بر عهده دارد. ساخت ماسه مصنوعی آینده روشنی در صنعت ساختمان خواهد داشت زیرا تقاضا برای تولید شن و ماسه مصنوعی به سرعت در حال افزایش است. در ادامه چند دلیل وجود دارد که چرا ساخت شن و ماسه مصنوعی فرصت خوبی در بازار برای شما رقم خواهد زد:

  • در حال حاضر شن و ماسه مصنوعی نزدیک به 50٪ ارزان‌تر از ماسه رودخانه است.
  • ماسه رودخانه نمی‌تواند تقاضای فزاینده برای بخش ساخت و ساز را برآورده کند. شن و ماسه رودخانه در بسیاری از کشورها به درستی درجه بندی نشده و دارای گل و لای بیش از حد و ناخالصی‌ است. این ناخالصی‌ها می‌توانند برای دوام فولاد در بتن مضر باشند. شن و ماسه تولیدی فاقد گل و لای یا ناخالصی آلی بوده و باعث بالاتر رفتن کیفیت مواد خواهد شد.
  • وجود ناخالصی‌های دیگر مانند زغال سنگ، میکا، سیلت و … باعث می‌شود ماسه طبیعی انتخاب مناسبی برای استفاده در بتن سیمانی نباشد.
  • در بسیاری از کشورها برداشتن شن و ماسه از بستر رودخانه ممنوع شده است.
  • حمل شن و ماسه به جاده‌ها آسیب می زند.
  • حذف شن و ماسه از بستر رودخانه بر محیط زیست تأثیر می‌گذارد، زیرا سطح آب عمیق‌تر و در نهایت خشک می‌شود.

read more

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد