اخبار و مقالات صنعتی

بررسی جدیدترین شیوه های موفقیت در صنعت ایران

اخبار و مقالات صنعتی

بررسی جدیدترین شیوه های موفقیت در صنعت ایران

آشنایی با انواع سیستم های تهویه مطبوع


انسان از ابتدای خلقت خود تا به امروز همواره برای استراحت و زندگی به دنبال محیطی بوده است که هوای مطبوعی داشته و بتواند حس راحتی و آرامش منتقل کند. این کار تا قبل از پیشرفت بشر توسط آتش انجام می‌گرفت اما امروز با گسترش صنعت شکل جدیدتری به خود گرفته و انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی تولید شده‌اند که می‌توانند هوای محیط اطراف را به دمای ایده‌آل شما برساند. یک سیستم تهویه مطبوع باید بتواند عوامل مختلفی در ساختمان مانند درجه حرارت، رطوبت، تصفیه هوا، از بین بردن باکتری‌ها و … تنظیم کند. این سیستم‌ها بسته به معیارهای مختلفی طبقه بندی می‌شوند که یکی از دسته‌بندی های اصلی آن، بر اساس درجه حرارت است.

آشنایی با انواع سیستم های تهویه مطبوع

  • سیستم گرمایشی: سیستم‌های تهویه مطبوع گرمایشی به سیستم‌هایی گفته می‌شود که در فصل سرما، برای گرم کردن محیط منزل یا اداره از آن کمک می‌گیرند. یک سیستم گرمایشی می‌تواند بخاری، شوفاژ، پکیج دیواری،شومینه، سیستم حرارت مرکزی یا دیگ آب گرم باشد.
  • سیستم سرمایشی: همانطور که از اسم سیستم‌های تهویه مطبوع سرمایشی پیداست، وظیفه سرد کردن محیط در فصل گرما مانند تابستان را بر عهده دارند. کولرگازی، اسپلیت، کولر آبی و … از جمله مهم‌ترین سیستم‌های سرمایشی هستند که باد سرد را از طریق انواع کانال فلکسیبل به محیط منتقل می کنند.
  • سیستم دو فصلی: برخی از سیستم‌های تهویه مطبوع نسبت به سایر سیستم‌ها پیشرفته‌تر بوده و عمل گرمایش و سرمایش را به صورت همزمان انجام می‌دهند. فن کویل، چیلر یا هوا ساز جز سیستم‌های دو فصلی طبقه بندی می‌شوند که در فصل گرما مانند یک سسیستم سرمایشی عمل کرده و در زمستان به عنوان سیستم گرمایشی استفاده می‌شوند. این سیستم‌ها مصرف انرژی کمتری د اشته و فضای کمتری هم اشغال می‌کند به همین دلیل افراد زیادی ترجیح می‌دهند در ساختمان‌های خود از آن بهره برند اما چنانچه منزل شما در یک منطقه سردسیر یا گرمسیر باشد نیازی به صرف هزینه برای سیستم دو فصلی نیست و می‌توانید از سیستم‌های ساده‌تر استفاده کنید.
  • مطالعه بیشتر
  • http://cheata.ir/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%87%d9%88%db%8c%d9%87-%d9%85%d8%b7%d8%a8%d9%88%d8%b9/

انواع سنگ شکن


کلیه سنگ شکن ها را می توان در دو گروه اصلی قرار داد. سنگ شکن های فشاری که مواد را تا زمان شکستن فشار می دهند و از سنگ شکن های ضربه ای با استفاده از اصل ضربه سریع برای خرد شدن مواد استفاده می کنند. سنگ شکن فکی ، سنگ شکن شکننده و مخروطی طبق اصل فشرده سازی کار می کنند. سنگ شکن های ضربه ای ، به نوبه خود ، از اصل ضربه استفاده می کنند.

سنگ شکن فک

سنگ شکن فکی عمدتا به عنوان سنگ شکن اولیه در معادن استفاده می شود. هدف اصلی آنها کاهش مواد به اندازه کافی کوچک است که بتواند توسط نوار نقاله به مراحل خرد شدن بعدی منتقل شود.

همانطور که از نام آن پیداست ، سنگ شکن های فکی سنگ و سایر مواد را بین فک ثابت و متحرک کاهش می دهند. فک متحرک بر روی گودالی نصب شده است که دارای حرکت رفت و برگشتی است و فک ثابت می ماند. وقتی مواد بین دو فک قرار می گیرد ، فک ها تخته سنگ های بزرگتر را به قطعات کوچکتر فشرده می کنند.

سنگ شکن فک دو نوع اساسی دارد: ضامن تک و دو ضامن. در سنگ شکن فک یک ضامن ، یک شافت خارج از مرکز در بالای سنگ شکن قرار دارد. چرخش شافت باعث ایجاد فشار ، همراه با صفحه ضامن می شود.

مشاهده انواع جامبوبگ ماگماماینر

سنگ شکن دو ضامن دارای دو شافت و دو صفحه ضامن است. شافت اول یک محور محوری در بالای سنگ شکن است ، در حالی که شافت یک شافت خارج از مرکز است که هر دو صفحه ضامن را حرکت می دهد.

حرکت جویدن که باعث فشرده سازی هم در مصرف مواد و هم در تخلیه آنها می شود ، در مقایسه با یک فک ضامن دوتایی با اندازه مشابه ، فک تک ضامن را به ظرفیت بهتر می بخشد. سنگ شکن های فکی Metso’s همه ضامن هستند.

سنگ شکن های ژیراتوری

از سنگ شکن های ژیراتوری اغلب در مرحله خرد کردن اولیه و کمی کمتر در مرحله ثانویه استفاده می شود.

سنگ شکن های ژیراتور دارای یک شافت نوسانی هستند. مواد در یک حفره خرد کننده ، بین یک عنصر ثابت خارجی (آستر کاسه) و یک عنصر متحرک داخلی (گوشته) نصب شده بر روی مجموعه شافت نوسانی کاهش می یابد.

تکه تکه شدن مواد از فشرده سازی مداومی که بین آسترهای اطراف محفظه ایجاد می شود ، حاصل می شود. یک اثر خردکننده اضافی بین ذرات فشرده رخ می دهد ، و در نتیجه سایش کمتری از آسترها ایجاد می شود.

سنگ شکن های ژیراتوری مجهز به سیستم تنظیم تنظیمات هیدرولیکی هستند که تنظیم درجه مواد خرد شده را امکان پذیر می کند.

سنگ شکن مخروطی

سنگ شکن های مخروطی از نظر فن آوری شبیه سنگ شکن های هیدروکن هستند ، اما بر خلاف سنگ شکن های سنگ شکن ، سنگ شکن های مخروطی در مراحل خرد کردن ثانویه ، سوم و چهارم محبوب هستند. با این حال ، گاهی اوقات ، اندازه دانه ماده فرآوری شده به طور ذاتی به اندازه کافی کوچک است و به مرحله خرد کردن اولیه نیاز نیست. در این موارد ، سنگ شکن های مخروطی نیز می توانند اولین مرحله از فرآیند خرد کردن را انجام دهند.

سنگ شکن های مخروطی دارای یک شافت نوسانی هستند و مواد در یک حفره خرد کننده ، بین یک عنصر ثابت خارجی (آستر کاسه) و یک عنصر متحرک داخلی (گوشته) که بر روی مجموعه شافت نوسانی سوار شده خرد می شوند.

یک شافت خارج از مرکز که توسط دنده و پینیون چرخانده می شود ، جنبش نوسانی شافت اصلی را تولید می کند. گریز از مرکز باعث می شود تا سر مخروط بین تنظیم سمت باز و دهانه تخلیه تنظیم سمت بسته نوسان کند.

نحوه کار سنگ شکن مخروطی

تکه تکه شدن مواد از فشرده سازی مداومی که بین آسترهای اطراف محفظه ایجاد می شود ، حاصل می شود. یک اثر خردکننده اضافی بین ذرات فشرده رخ می دهد ، و در نتیجه سایش کمتری از آسترها رخ می دهد. این عمل خرد شدن بین ذرات نیز نامیده می شود.

سنگ شکن های مخروطی مجهز به سیستم تنظیم تنظیمات هیدرولیکی هستند که تنظیم کننده سمت بسته را تنظیم می کند و بنابراین بر درجه بندی محصول تأثیر می گذارد.

بسته به سنگ شکن مخروطی ، تنظیم را می توان به دو روش انجام داد. اولین راه این است که تنظیمات با چرخاندن کاسه در برابر نخ ها انجام شود تا موقعیت عمودی قسمت سایش خارجی (مقعر) تغییر کند. یکی از مزایای این نوع تنظیم این است که آسترها به طور یکنواخت تری می پوشند.

اصل دیگر تنظیم تنظیمات با بلند کردن یا پایین آوردن شافت اصلی است. یک مزیت این امر این است که تنظیم را می توان به طور مداوم تحت بار انجام داد.

برای بهینه سازی هزینه های عملیاتی و بهبود شکل محصول توصیه می شود که سنگ شکن های مخروطی همیشه تغذیه شوند ، به این معنی که حفره باید تا حد ممکن پر از مواد سنگی باشد. این امر به راحتی می تواند با استفاده از یک ذخیره یا یک سیلو برای تنظیم نوسانات اجتناب ناپذیر جریان مواد خوراکی حاصل شود. دستگاه های نظارت بر سطح ، حداکثر و حداقل سطح مواد را تشخیص می دهند ، در صورت لزوم تغذیه مواد را به دستگاه سنگ شکن شروع و متوقف می کنند.

سنگ شکن های ضربه ای

سنگ شکن های ضربه ای ماشین سنگ شکن همه کاره ای هستند که می توانند در هر مرحله از فرآیند خرد کردن استفاده شوند. با این حال ، ویژگی ها و قابلیت های مختلف سنگ شکن ضربه ای به میزان قابل توجهی متفاوت است.

سنگ شکن های ضربه ای به طور سنتی به دو نوع اصلی خرد می شوند: سنگ شکن های ضربه ای افقی (HSI) و سنگ شکن های ضربه ای عمودی (VSI). این انواع مختلف سنگ شکن ضربه ای اصل خرد کردن ، ضربه را کاهش می دهد تا مواد را به اندازه های کوچکتر کاهش دهد. این مورد را در راه صنعت دنبال کنید.

اما ویژگی ها ، ظرفیت ها و برنامه های بهینه از یکدیگر دور هستند.

از سنگ شکن های ضربه ای افقی (HSI) در مرحله خرد کردن اولیه ، ثانویه یا سوم استفاده می شود. سنگ شکن های HSI با تأثیرات بسیار فشرده که از حرکت چرخشی سریع چکش ها یا میله های ثابت شده روی روتور ناشی می شود ، مواد خوراک را کاهش می دهند. ذرات تولید شده در نتیجه با برخورد به محفظه سنگ شکن و یکدیگر در داخل دستگاه سنگ شکن بیشتر تکه تکه می شوند و محصولی با شکل بهتر و ظریف تولید می کنند.

از طرف دیگر بر خلاف منتل هیدروکن و سایر قطعات هیدروکن دستگاه های سنگ شکن ضربه عمودی (VSI) در آخرین مرحله از فرآیند سنگ شکن مورد استفاده قرار می گیرند ، به ویژه هنگامی که نیاز باشد محصول نهایی دارای شکل دقیق مکعب باشد.

سنگ شکن VSI را می توان یک “پمپ سنگ” دانست که مانند پمپ گریز از مرکز کار می کند. مواد از طریق مرکز روتور تغذیه می شود ، جایی که قبل از تخلیه از دهانه های حاشیه روتور ، به سرعت بالا می رسد. این ماده در اثر برخورد به بدنه خارجی با سرعت زیاد و در اثر برخورد سنگها با یکدیگر خرد می شود.

read more

آشنایی با سنگ شکن کوبیت

سنگ شکن کوبیت به دلیل ظرفیت بالا و یکدست بودن مواد خروجی، در کارخانجات متعددی به عنوان سنگ شکن مرحله ثانویه یا ثالثیه فرآوری استفاده می‌شود. مواد استخراج شده از رودخانه یا معادن پس از عبور از سنگ شکن فکی وارد سنگ شکن کوبیت شده و به ذرات بین 10 الی 15 سانتی‌متری تبدیل می‌گردند. این سنگ شکن از یک روتور با 2 تا 6 ردیف چکش ساخته شده که این چکش‌ها وظیفه خرد کردن سنگ‌ها را بر عهده دارند. نقش این چکش‌ها پرتاب مواد ورودی به سمت جداره اصلی است.

سنگ‌ها پس از برخورد با چکش‌ها بر اثر ضربه خرد شده و سپس به سمت جداره پرتاب می‌شوند.در داخل جداره هم سپر آجر دار از آلیاژ های ضد سایش وجود دارد که با سرعت 15 الی 50 ثانیه در ثانیه می‌چرخند. چرخش سریع قطعات داخلی سنگ شکن کوبیت و برخورد دائم سنگ‌ها، سبب کوچک شدن مواد ورودی خواهد شد و تا رسیدن به اندازه تنظیم شده، این مراحل ادامه پیدا می‌کند. سنگ شکن کوبیت در دو نوع جک دار یا دستی تولید می‌شود و با کمک سیستم رگلاژ می‌توان اندازه بار خروجی آن را تنظیم کرد. برای افزایش طول عمر سنگ شکن، بدنه آن را از جنس فولاد منگنزی می‌سازند تا تحمل زیادی در برابر ضربات داشته باشد.

سنگ شکن کوبیت با توجه به ظرفیت خود در چهار دسته کلی جای می‌گیرد که هر خط تولید بسته به نیاز خود یکی از آن‌ها را استفاده خواهد کرد.

read more

کاربرد سنگ شکن هیدروکن

 مواد معدنی کاربردهای زیادی در صنایع مختلف داشته و برای اینکه بتوان از آن‌ها در صنایع استفاده کرد، لازم است سنگ‌های استخراج شده از معادن به قطعات کوچک‌تر تبدیل شوند. در حین خرد شدن سنگ‌ها، ناخالصی‌های موجود در آن‌ها هم جدا شده و محصول نهایی مصرفی کارخانجات تولید می‌شود. پس از گذراندن مراحل فرآوری، مواد معدنی آماده استفاده در صنایع فولاد، شن و ماسه، راه سازی و ... است.

عمل خرد کردن سنگ‌ها به قطعات کوچک توسط دستگاه‌های به نام سنگ شکن انجام می‌گیرد. سنگ شکن‌های اولیه سنگ را به قطعات کوچک تبدیل کرده و در صورتی که به اندازه کوچک‌تر سنگ نیاز باشد، از سنگ شکن‌های ثانویه استفاده می‌کنند. سنگ شکن هیدروکن (Гидрокон дробилка)  از جمله همین سنگ‌ها شکن‌های ثانویه است که برای کوچک‌تر‌کردن قطعات از آن بهره می‌برند. 


کانی‌ها پس از ورود به داخل سنگ شکن هیدروکن، با بسته شدن فاصله بین منتل و کانکیو به قطعات ریزی تبدیل شده و از دهانه خروجی به بیرون هدایت می‌شوند. فاصله بین این قطعه توسط اکسنتریک باز و بسته شده و با تغییر دهانه بین آن‌ها، می‌توان اندازه باز خروجی را نیز مشخص کرد. سنگ شکن‌های هیدروکن دارای استهلاک پایین، ظرفیت بالا، توان و قدرت بالا، نگهداری آسان و ... هستند که همین ویژگی‌، این سنگ شکن را تبدیل به یکی از پرکاربردترین انواع سنگ شکن می‌کند. هیدروکن دوره‌های سرویس طولانی‌تری نسبت به سایر دستگاه‌ها نیاز دارد و نتیجه آن، صرفه جویی در هزینه‌های شما خواهد بود.

هیدروکن دارای سیستم روغن کاری خودکار است که باعث افزایش طول عمر قطعات شده و مانع از تعویض‌ زودهنگام آن‌ها می‌گردد. قطعات این سنگ شکن را از جنس منگنز مولیبدن‌دار،آلیاژ برنج و فولاد کربنی می‌سازند تا در برابر عوامل بیرونی مقاومت کافی داشته و دچار فرسودگی نگردد.  سنگ شکن هیدروکن بسته به اندازه سایز محصولات به دسته‌بندی 36-4، 36-5، 36-6، 36-8، 36-16 تقسیم شده که هر کدام از آن‌ها با سایز خاصی از منتل و کانکیو ساخته می‌شوند.

هر کارخانه‌ای که نیاز به راه اندازی مرحله ثانویه فرآوری داشته باشد، استفاده از سنگ شکن هیدروکن را ترجیح می‌دهد زیرا این سنگ شکن ظرفیت و توان بالایی دارد و از سمت دیگر هزینه نگهداری آن پایین است. برخی از سنگ‌ها مانند سنگ آهن، از سختی بالایی برخوردار هستند که همین امر مانع از خرد کردن سریع سنگ توسط دستگاه‌های دیگر می‌شود اما هیدروکن بدون هیچ مشکلی قادر خواهد بود سنگ آهن را به اندازه دلخواه کارفرما تبدیل کند.

در هنگام خرید قطعات و خود سنگ شکن خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید تا خیال شما بابت کیفیت قطعه راحت باشد. یکی از فروشگاه‌هایی که می‌توانید برای خرید از آن استفاده کنید، نوین ماسه ساز است که بهترین قطعات را با مناسب‌ترین قیمت بازار در اختیار شما قرار داده و در صورت نیاز به تماس تلفنی، امکان مشاوره رایگان را برای شما فراهم می‌سازد.

منبع:

https://oksanat.ir/blog/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%b3%d9%86%da%af-%d8%b4%da%a9%d9%86-%d9%87%db%8c%d8%af%d8%b1%d9%88%da%a9%d9%86/