اخبار و مقالات صنعتی

بررسی جدیدترین شیوه های موفقیت در صنعت ایران

اخبار و مقالات صنعتی

بررسی جدیدترین شیوه های موفقیت در صنعت ایران

تعمیر کاران پکیج

در چند سال اخیر پکیج ها نقش مهمی در ساختمان سازی و خانه های مدرن پیدا کرده اند. این وسایل نیز مانند هر کالای دیگر مزایا و معایبی دارند. در این مقاله در اوکی صنعت سعی داریم مزایا و معایب پکیج دیواری را بیان کنیم. با تعمیرکاران پکیجهمراه باشید.

اولین سوالی که شاید برایتان پیش بیاید این است که پکیج و کاربرد آن چیست و تعمیر پکیج به چه صورت است؟

پکیج چیست و چه کاربردی دارد؟
پکیج های امروزه جایگزین موتورخانه های مرکزی قدیم شده اند و وظیفه ی آن ها گرم کردن آب برای مصارف خانگی و گرمایش فضا از طریق کف، رادیاتور و فن کوئل می باشد. این وسایل کوچکتر و کارآمدتر هستند و مصرف انرژی کمتری دارند.

پکیج ها در دو نوع دیواری و زمینی در بازار موجود می باشند که با توجه به نیاز و فضایی که در اختیار دارید می توانید مدلی را خریداری کنید. پکیج های دیواری فضای کمتری را اشغال می کنند، به راحتی در یک کابینت نصب می شوند و راه اندازی راحت تری دارند. استفاده از پکیج به جای موارد قدیمی تر باعث شده لوله کشی های اضافه حذف شود و هر یک از واحد ها در ساختمان از نظر تامین آب گرم و گرمایش مستقل شوند.

انواع پکیج گرمایشی از نظر مصرف سوخت
پکیج ها از نظر مصرف سوخت به 4 دسته تقسیم می شوند:

1- پکیج گازسوز: این پکیج ها دیواری و زمینی هستند و صدایی ندارند.

2- پکیج گازوئیل سوز: این نوع پکیج زمینی می باشد و قابلیت نصب در موتورخانه و خارج از واحد مسکونی را دارند.

3- پکیج دوگانه سوز: این پکیج ها نیز زمینی هستند و خارج از واحد مسکونی نصب می شوند.

4- پکیج برقی: پکیج برقی در دو نوع زمینی و دیواری موجود می باشد و صدایی تولید نمی کنند.

تا اینجا با پکیج، وظیفه آن و انواعش آشنا شدید. در ادامه قصد داریم مزایا و معایب این وسایل گرمایشی را بیان کنیم.

مزایای پکیج دیواری
پکیج ها مزایای زیادی دارند مانند:

کم حجم هستند و فضای کمی را اشغال می کنند در نتیجه می توانید از فضای مفید باقی مانده برای موارد دیگر استفاده کنید.
تعداد دفعات کمتری پیش می آید که به سرویس پکیج نیاز داشته باشید. مراکزی وجود دارند که به صورت تخصصی کار تعمیر پکیج انجام می دهند. اگر ساکن تهران باشید، مجموعه تعمیرکاران در این زمینه می تواند کمک شایانی به شما کند.
پکیج ها در داخل منزل نصب می شوند. در نتیجه هر واحد از نظر گرمایش مستقل عمل می کند و امکان کنترل سیستم گرمایشی را از داخل منزل دارد.
شما می توانید با توجه به گرمی و سردی هوای منزل میزان دما را کم یا زیاد کنید.
آرامش در منزل مقوله مهمی است که باید به آن توجه کنید. پکیج ها آرام و بی صدا کار می کنند و مزاحم راحتی در منزل نیستند.
پکیج ها معمولا دارای سنسورهای متعددی از جمله سنسور دود هستند. بنابراین از ایمنی نسبتا خوبی برخوردارند.
نصب، راه اندازی و سرویس پکیج کاری آسان است و هزینه کمتری دارد.
این وسایل با تکنولوژی ساختی که دارند باعث مصرف بهینه سوخت می شوند که کاهش هزینه ها را به دنبال دارند.
پکیج ها دمای آب و رادیاتور ها را در هر لحظه به شما نشان می دهند.
پکیج ها دارای کد های خطا هستند که هر کدام نشان دهنده مشکل خاصی است. این مورد به عیب یابی و تعمیر سریعتر آن ها کمک می کند.
یکی از فاکتورهای مهم در منازل زیبایی آن ها است. پکیج ها زیبایی بیشتری دارند و هر فرد می تواند مدل دلخواه خود را با توجه به محیط انتخاب کند.
این وسایل دارای سیستم اتوماتیک می باشند. با باز شدن شیر آب گرم، پکیج شروع به کار می کند و با بسته شدن آن، خاموش می شود.
پکیج های دیواری معمولا در ارتفاع قرار دارند و خطر کمتری دارند.
تعمیر پکیج دیواری
هر وسیله ای در کنار مزایا، معایبی هم دارد. پکیج ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

معایب پکیج دیواری
پکیج ها نسبت به موتورخانه عمر کمتری دارند.
فضای داخلی منزل را، هرچند کم، می گیرند.
در متراژهای بالا (بالای 300 متر) کارایی کمتری دارند.
در صورتی که فشار آب کم یا زیاد باشد ممکن است کارایی آن ها مختل شود.
اکسیژن و رطوبت در محل نصبشان ممکن است کاهش یابد.
با توجه به موارد ذکر شده مشخص است که مزایای این دستگاه از معایب آن بیشتر می باشد. این دلیلی ست که این روز ها استفاده از پکیج رونق گرفته است.

هر دستگاهی که مصرف میکنید ممکن است خراب شود و به سرویس احتیاج داشته باشد. پکیج ها نیز درموقع خرابی باید تعمیر شوند. تعمیر پکیج کاری تخصصی می باشد که باید به تعمیرکار مجرب و متخصص سپرده شود. مجموعه «تعمیرکاران» خدمات مربوط به انواع پکیج ها از جمله تعمیر پکیج بوتان، تعمیر پکیج ایران رادیاتور، تعمیر پکیج اخگر و… را در تهران ارائه می دهد. نگران نباشید فرقی ندارد شما در کدام محدوده تهران باشید. این مجموعه از مراکزی است که خدماتی همچون تعمیر پکیج در شرق تهران، تعمیر پکیج در غرب تهران، تعمیر پکیج ایرانرادیاتور در تهرانسر و… را ارائه می دهد.

منبع:

https://we.riseup.net/tessla/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

نوار نقاله

سیستم تسمه نقاله در همه دنیا استفاده می شود. بسته به صنعت مورد استفاده از انواع تسمه های نقاله مختلف استفاده می شود. بسته به شرایط عملکردی کمربند ، هر نوع لاستیک نوار نقاله ممکن است از انواع مختلفی از مواد استفاده کند.

تسمه های نقاله که توسط راه صنعت عرضه می شوند، از کارخانه ها و واحدهای تولیدی در سطح جهان تهیه می شوند، و عمده استفاده در ایران، چین و کشورهای آفریقایی است. این به دلیل محل تولید انبوه محصولات است.

به عنوان مثال، تسمه های نقاله بیسکویت ممکن است در انگلستان ساخته شود، اما تسمه نقاله چرخان قالب ممکن است در واقع توسط یک شرکت تولید کننده تسمه نقاله هندی ساخته شده باشد.

مکانیزم تسمه نقاله
مکانیزم نوار نقاله

صنایعی که از تسمه های نقاله استفاده می کنند
صنایع معدنی
صنایع معدنی از استفاده از سیستم های تسمه نقاله برای بهبود کارایی و عملکرد طولانی مدت استخراج مواد سود می برند.

بسته به تجارت معدن خاص، محلول تسمه نقاله ای که استفاده می کنند ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، استخراج مواد پودر فله از سیستم های نوار نقاله پنوماتیک استفاده می کند که با استفاده از هوای تحت فشار فن فشار بالایی را می گیرد و به آن اجازه می دهد تا از طریق سیستم نوار نقاله به صورت مایع مانند مایع حرکت کند.

این سیستم خاص از نوار نقاله کشویی هوا ساخته شده از پنبه و نایلون برای کمک به انتقال مواد استخراج شده از یک منطقه به منطقه دیگر استفاده می باشد.

برای مواد سنگین تر و بزرگتر، از سیستم تسمه نقاله پیوند زنجیره ای به دلیل استحکام بیشتر آهن استفاده می شود. با استفاده از فلز امکان حمل سنگین تر یا تراشه های چوب به مقصد فراهم می شود.

ساخت بیسکویت
در سال 2018 بیسکویت به ارزش 3 میلیارد پوند تنها در انگلستان فروخته شد – واضح است که بازار آن وجود دارد. بنابراین ، تولید بیسکویت نیاز به نظارت دائمی بر کارایی در حین تولید دارد. اینجاست که از تسمه نقاله پنبه ای استفاده می شود.

برای کاهش نیروی کار و ساده سازی فرآیندهای تولید / هزینه ها، از تسمه نقاله تقریباً در تمام مراحل تولید بیسکویت استفاده می شود.

با این حال، از کمربند پنبه ای فقط برای کارایی عملیاتی استفاده نمی شود. نوار نقاله چرخان قالب ، که عمدتا از پنبه ساخته شده است برای انتقال ایمن قطعات خمیر بین تسمه ها و به سمت اجاق برای پخت و پز استفاده می شود. یک فرآیند تصفیه شده برای این کار وجود دارد که اطمینان حاصل می کند قطعات خمیر در این مرحله خرد نمی شوند.

منبع:

https://we.riseup.net/tessla/%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87

فن کویل چیست؟

استفاده از کویل آبگرمدر قلب بسیاری از کاربردهای تجاری و صنعتی قرار دارد. بیش از سه دهه است که کویل های گرمایشی و سرمایشی در ساخت تجهیزات مختلف استفاده می شود.

ما کویل های گرمایشی و سرمایشی را تقریباً برای هر کاربرد صنعتی یا تجاری تولید می کنیم. سیم پیچ های ما در سه نوع تعریف شده توسط محیط برای انتقال گرما وجود دارند: آب ، بخار و مبرد. علاوه بر این، برای انعطاف پذیری کامل در گرمای زیاد، ما مجموعه ای از باتری های بخاری برقی را نیز ارائه می دهیم.

خدمات تهویه فاتحی در سیتم های کویل ابگرم
ما خدمات تعویض و تعمیر سیم پیچ را در واحدهای موجود هوا یا سیستم های مجاری و یا انواع فن کویل ها ارائه می دهیم. ارائه یک روش مقرون به صرفه برای افزایش عمر کارخانه موجود هوا و نظرسنجی سایت رایگان برای سیم پیچ های جایگزین یا آسیب دیده که نمی توانند از سیستم خارج شوند

با تخصص فنی در زمینه انتقال حرارت برای کلیه محصولات سیم پیچ ما در اینجا هستیم تا در هر مرحله به شما کمک کنیم.

مواد تشکیل دهنده کول گرمایشی و سرمایشی
سیم پیچ های آب برای گرمایش و سرمایش از یک ماتریس از لوله های مسی تشکیل شده است که آب از آن عبور می کند. لوله ها به ترتیبی که بین دو صفحه انتهایی به جلو و عقب می روند، جریان هوا را عمود به لوله ها می رسانند.

این لوله ها از یک آرایه لایه ای از صفحات فلزی نازک عبور می کنند و به آنها متصل می شوند که به آنها باله می گویند. باله ها نیز عمود بر لوله ها هستند، به این معنی که آنها به موازات جهت جریان هوا قرار دارند. هوا بین آنها جریان دارد و انرژی یا از طریق لوله ها و باله ها به آب منتقل می شود یا از طریق پره ها و لوله ها به آب می رسد. این انتقال حرارت در فن کویل سقفی و فن کویل زمینی نیز به همین شکل است.

تمام سیم پیچ های آب در تاسیسات تولید داخل ساخته می شوند و در آنجا حداقل 22 بار گرم در آب آزمایش می شوند.

جهت اطلاعات بیشتر درمورد انواع فن کویل ها و کویل ابگرم با تهویه فاتحی همراه باشید
منبع:
https://we.riseup.net/tessla/%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%84-%D8%A2%D8%A8%DA%AF%D8%B1%D9%85/

بنتونیت چیست؟

بنتونیت ماده ای معدنی است که کاربرد های زیادی دارد. برای شناخت مهمترین خواص بنتونیت که در بسیاری از صنایع کاربرد دارد در ادامه با بوریا همراه باشید:

همچنین میتوانید برترین مقالات حوزه معدن را در ماگماماینر بیابید.

جذب رطوبت و آب
خاصیت اساسی بنتونیت جذب آب و انبساط آن است. با این حال، همه بنتونیت ها ظرفیت جذب یکسانی ندارند. سطح آبرسانی و تورم آن به نوع یونهای قابل تبادل موجود، با قدرت آبدوست و حلال متفاوت بستگی دارد. تورم عمدتا به دو عامل مربوط می شود:
1) جذب آب در سطح سطح پلاکت ها
2) نیروهای دافعه اسمز

که پلاکت ها را مجبور می کند جدا شوند و مانند یک “کارت” باز شوند. بنتونیت سدیم، با شیوع کاتیون سدیم (Na +) به آب اجازه می دهد تا از طریق پلاکت ها نفوذ کند، آنها را مجبور به جدا شدن می کند، بنابراین منجر به تورم می شود. برعکس، بنتونیت کلسیم، با شیوع کاتیون کلسیم (Ca2 +)، در حالی که به همان میزان هیدراته می شود، به دلیل بار مثبت قوی، دارای خواص جذب کمتری است و اجازه نفوذ آب از طریق پلاکت ها را نمی دهد. در این مورد، پلاکت ها به جای تورم پوسته پوسته می شوند.

برای جلوگیری از برخورد بنتونیت با آب و رطوبت در هنگام حمل و نقل، از جامبوبگ هایی با قابلیت نفوذ ناپذیری آب استفاده می شود.

ویسکوزیته و تیکسوتروپی تعلیق های آبی
هنگامی که بنتونیت در آب پراکنده می شود، سوسپانسیون های کلوئیدی بسیار پایدار با ویسکوزیته و تیکسوتروپی بالا تشکیل می شوند. در غلظت های بالا ، این تعلیق ها ویژگی های یک ژل را به خود می گیرند. سوسپانسیون ها با نفوذ مولکول های آب در لایه های پلاکت دار تشکیل می شوند. در اینجا ، پیوندهای پل هیدروژن توسط اتم های هیدروژن موجود در مولکول های آب تشکیل می شود.

پلاکت ها از یکدیگر جدا می شوند، در حالی که از طریق آب بین آب وصل می شوند. وقتی ساکن بماند، مشی تشکیل می شود که با ترکیب آب، باعث زرد شدن می شود. برعکس، تحت استرس مکانیکی، این پیوندها تا حدی شکسته می شوند ، بنابراین به پلاکت ها اجازه می دهد آزادتر حرکت کنند. ویسکوزیته در این شرایط نسبت به حالت استراحت کمتر است. این روند سل-ژل-سل برگشت پذیر به عنوان تیکسوتروپی شناخته می شود. این خواص نشان داده شده توسط سوسپانسیون های آبی بنتونیت عمدتا در دوغاب های حفاری مورد بهره برداری قرار می گیرند.

منبع:

https://we.riseup.net/tessla/%D8%A8%D9%86%D8%AA%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA

آشنایی با سنگ شکن ها

از سنگ شکن ها به عنوان مرحله اولیه برای تولید محصول ذرات ریزتر از اندازه 50 تا 100 میلی متر استفاده می شود. آنها به سنگ شکن ماسه ساز، سنگ شکن کوبیت، سنگ شکن فکی و غیره تقسیم می شوند که هرکدام از قطعات مختلفی تهیه و تولید می شوند.

سنگ شکن فک

سنگ شکن فک اساساً از دو صفحه خرد کننده تشکیل شده است که به سمت یکدیگر متمایل شده اند و از مرزهای پایین آنها یک دهانه افقی تشکیل می دهند. مواد بین یک صفحه ثابت و متحرک با فشار متقابل خرد می شوند تا جایی که محصول خرد شده به اندازه کافی کوچک شود تا از شکاف بین صفحات خرد کننده عبور کند. سنگ شکن های فکی کاربرد گسترده ای برای مواد شکننده پیدا می کنند. به عنوان مثال، آنها برای خرد کردن سنگ مس متخلخل استفاده می شوند.

سنگ شکن ژیراتوری

سنگ شکن ژیراتوری شامل یک مخروط جامد است که روی یک شافت چرخان قرار گرفته و درون یک بدنه توخالی قرار گرفته است که دارای دو طرف شیب دار مخروطی یا عمودی است. مواد وقتی خرد می شوند که سطوح خرد کننده به یکدیگر نزدیک می شوند و محصولات خرد شده از دهانه تخلیه می ریزند.

سنگ شکن چکشی

سنگ شکن چکشی یا به عنوان سنگ شکن اولیه یک مرحله ای یا به عنوان سنگ شکن ثانویه برای محصولات سنگ شکن اولیه استفاده می شود. آنها به طور گسترده ای برای خرد کردن ضایعات فلزات سخت برای فرایندهای مختلف بازیافت فلزات سخت استفاده می شوند.

چکش های چرخشی آویزدار هستند، بر روی محورهای افقی به طور متقارن در امتداد محیط یک روتور قرار می گیرند و خرد شدن با برخورد قطعات مواد با چکش های متحرک با سرعت بالا و در اثر تماس با صفحات قطع کننده صورت می گیرد. یک شبکه یا صفحه استوانه ای در زیر روتور قرار داده شده است. مواد به اندازه کافی کوچک از دهانه های مشبک یا صفحه عبور می کنند. با تغییر فاصله میله های رنده یا دهانه صفحه می توان اندازه محصول را تنظیم کرد.

منبع:

https://we.riseup.net/tessla/%D8%B3%D9%86%DA%AF-%D8%B4%DA%A9%D9%86-%D9%87%D8%A7